Alles Over Kikkererwten

Grace Herrera 0
Kikkererwten

Kikkererwten zijn beter bekend door hun meer bekende naam, garbanzo bonen.

Ze zijn een ronde, medium tot donker groen, bean-zoals de leden van de familie boon, voornamelijk geteeld in het centrale deel van Azië, Afrika, en in sommige delen van de Mediterrane regio.

Kikkererwten worden al duizenden jaren gekweekt als voedselbron, met name in het zuiden en oosten van China en de Filippijnen. Ze zijn nu wereldwijd op grote schaal verkrijgbaar dankzij hun vermogen zich aan te passen aan verschillende klimaten en omgevingen. Ze kunnen bijvoorbeeld gedijen in grond met weinig tot geen voedingsstoffen, wat ideaal is voor de teelt in Aziatische landen zoals China. Aan de andere kant gebruiken dezelfde landen nog steeds de traditionele methode om het te kweken in grond die rijk is aan kunstmest om een ​​snelle groei te bevorderen.

Een goede bron van eiwitten en voedingsvezels, erwten kan bijdragen aan een gezonde voeding en het verbeteren van de algehele gezondheid op vele manieren. Ze kunnen worden gebruikt in plaats van rund-of varkensvlees in gerechten die meestal oproep voor vlees, zoals spaghetti. Ze kunnen ook gecombineerd worden met uw favoriete groenten op een fantastische vegetarische maaltijd. Daarnaast zijn er verschillende voedingsmiddelen die kunnen worden gemaakt helemaal van deze bonen. Een voorbeeld zou een rijst pilaf, dat is een gerecht meestal gebruikt om te begeleiden vlees, maar kan ook worden geserveerd met bonen.

Erwten zijn rijk aan oplosbare en onoplosbare vezels.

Omdat ze helpen met het schoonmaken van de dikke darm, ze zijn goed voor de spijsvertering. Omdat ze rijk zijn aan eiwit en vitaminen, zij kunnen bijdragen tot de ontwikkeling van spieren en helpen u bij het opbouwen van spiermassa, evenals het verminderen van cholesterol en bloeddruk.

Kikkererwten bevatten ook een hoge concentratie van anti-oxidanten, dat is goed voor het lichaam, vooral het hart. Ze bevatten ook veel ijzer, magnesium, en kalium die essentieel zijn voor gezonde botten, tanden en nagels. U kunt ze ook gebruiken in soepen of stoofschotels om hen extra voordelen. Als u wilt, kunt u kook de bonen in water en eet ze vers of voeg ze toe aan een stoofpotje of chili.

Hoewel veel mensen denken dat ze alleen goed zijn om te koken, is dit eigenlijk een onderdeel van een gezond dieet dat zowel rauw als ongekookt kan worden genoten. Hoewel ze niet altijd rauw worden gebruikt, kunnen ze op veel manieren worden bereid, zodat ze net zo lekker zijn als gekookte. Als je besluit om ze thuis te maken, zorg er dan voor dat je ze eerst afspoelt en kook tot ze zacht zijn.