Fysieke Activiteit en Fysieke Prestaties op het Werk – Doen de Relatie Medisch Verschijnen Gecorreleerd te Worden?

Grace Herrera 0
leefstijl code 95

Fysieke activiteit en fysieke prestaties kan invloed hebben op veel aspecten van het leven van de Latino mannen en vrouwen. Fysieke activiteit is positief geassocieerd met een verhoogde fysieke welzijn, bijvoorbeeld door het verbeteren van de biologische markers van een optimale gezondheid, met inbegrip van taille-omvang en anti-inflammatoire markers, zoals CRP. Een betere fysiologische werking kan ook van invloed zijn op de kwaliteit van leven, vermindering van gezondheidsverschillen onder de latijns-Amerikanen. Echter, veel van de potentiële voordelen van fysieke activiteit en fysieke prestaties niet werden onderzocht in Latino volwassenen en de effecten ervan op de gezondheid en levensduur. Dit onderzoek is belangrijk omdat de toename van het aantal latijns-Amerikaanse mannen en vrouwen die in de Verenigde Staten is geconcentreerd in de vergrijzing van de volwassen bevolking.

Over het algemeen is er een positieve en significante associatie tussen fysieke en mentale welzijn, maar er zijn een aantal factoren die invloed hebben op de relatie van fysieke en mentale welzijn. Een van de sterkste en consistente correlatie is de correlatie tussen de sedentaire tijd en een verhoogde mortaliteit. Een andere sterke en consistente correlatie is de correlatie tussen verhoogde sedentaire tijd en een verminderde levensverwachting. Het gebrek aan lichamelijke activiteit en de bijbehorende daling in fysieke fitheid en een kortere levensduur kan worden factoren die bijdragen aan het ontstaan van de “age-related” fenomeen onder de latijns-Amerikanen.

Er zijn verschillende mogelijke redenen voor de verminderde lichamelijke conditie en een grotere gevoeligheid voor de “age-related” fenomeen onder de latijns-Amerikanen. Ten eerste, de Latinx bevolking is overwegend van een rurale achtergrond en worden blootgesteld aan een grotere hoeveelheid van de giftige stoffen en andere bedreigingen van het milieu aan hun lichaam, wat kan leiden tot een slechte metabole efficiëntie en een verhoogde vet weefsel (vet rond de organen) die kunnen leiden tot een grotere kwetsbaarheid voor ziekten zoals hart-en vaatziekten en diabetes. Ten tweede, latijns-Amerika lagere levensverwachting dan de VS, gecombineerd met het feit dat veel latijns-Amerikanen leeft in enkele landelijke omgeving en is omgeven door een groot aantal ongezonde omgevingen (hoogte-en dieptepunten voor temperatuur en vochtigheid) kan verergeren de impact van worden sedentaire. Tot slot, de Latinx bevolking van oudsher worden aangemoedigd om te leven in een relatief sedentaire levensstijl, ondanks het bewijs dat fysieke activiteit verbetert de gezondheid en een lang leven. De latijns-Amerikaanse regeringen zijn het stimuleren van hun mensen om te leven op een gezondere levensstijl door het verstrekken van incentives (bv., korting op autoverzekering, gratis vliegtickets, etc.)

Dit betekent dat de latijns-Amerikanen is minder gezond dan de gemiddelde Amerikaan? Niet per se. Het betekent wel dat latijns-Amerika heeft een hogere prevalentie van personen met hogere tarieven van obesitas, hogere tarieven van chronische aandoeningen (zoals diabetes), hogere tarieven van roken, hogere tarieven van het sedentaire gedrag en een grotere blootstelling aan giftige stoffen. Die dingen alleen kan een enorme belasting voor latijns-Amerikanen’ fysieke fitheid en ze doen niets om te verzachten van hen onvermijdelijke fysieke conditie en een lange levensduur gaten.

Dus, wat kan je doen? Een oplossing is om stappen te nemen om het verhogen van uw lichamelijke conditie en fysieke prestaties op het werk. Een manier is het gebruik van de technologie van accelerationometry – een innovatief apparaat en meet de effecten van het wandelen of hardlopen op uw hartslag en andere lichaamsfuncties. Hoe meer je oefent, hoe meer je lichaam zich aanpast, zodat een oefening gericht trainingsprogramma met behulp van versnellingsmeters kan u helpen bij het ontwikkelen van een betere, meer actieve levensstijl, terwijl tegelijkertijd het verminderen van uw sedentaire tijd.

Een andere manier om uw levensstijl te verbeteren is door middel van aërobe training – die, wanneer gecombineerd met een goed dieet en voldoende slaap kan gaan een lange weg naar verbetering van uw fysieke prestaties op het werk. En een ander belangrijk ding in dit geval is het niet de kwaliteit van uw voedsel dat telt, maar de hoeveelheid. Zittend diëten laag in anti-oxidanten en laag in koolhydraten zijn gecorreleerd met een slechte werk-kwaliteit en lagere behoud van baan, een daling van lpa, lagere RPE, en lagere lichamelijke prestaties – dus als je wilt een betere werk-kwaliteit en een beter behoud van baan, het toevoegen van een aantal fysieke activiteit in je dagelijkse schema. Voeg een beetje aërobe training die levensstijl en je kan kus je slechte baan vaarwel!

Lees meer … https://www.ml-opleidingen.nl/leefstijl/